|
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Jeg eeelsker håndarbeidstråder! Også her inne på lavkarbo, kult! Da kan jeg lese litt på flere linker. Effektivt! Jeg har drevet med endel håndarbeid siden ever, syr mest, selvopplært, men går nå på søm og design for å få litt mer basis kunnskap for å starte opp egen butikk med eget design. Har hatt butikk på Epla lenge og Etzy. Har også malt og tegnet en del, har alltid hatt en drøm om å lære med å jobbe med keramikk, så det står enda på "to do" listen. Er dårlig på strikking og hekling, men ser på beundring og store øyne på de som får det til. prøver og prøver, men det blir rett og slett ikke bra...man kan vel ikke kunne alt...Har også prøvd meg endel på filting, og nunofilting, men synes det er vanskelig å få det så flatt og kompakt jeg ser på bilder! Noen som har gode råd på dette??? Kanskje jeg er for utolmodig med rullingen? Har heller ikke funnet langfibret lamull bare kruset, og synes ikke den filter like bra, stemmer dette??? Denne helgen syr jeg en ullparkas, det er et skoleprosjet. En stor oversized parkas i en flott vevd offwhite ull, egentlig et møbelstoff, men egner seg og utmerket til dette. Skal fores med et morsomt mønstret stoff så den og er fin når den er åpen. Får kjøpt søm-grunnmønmster på skolen, men skulle ønske jeg og kunne finne det på nett, noen som vet om noe??
|