Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-13, 12:09   #14
nøtteliten:-)
Medlem

nøtteliten:-) sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Kunstig søtning

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

Jeg antar at du ikke har noen som helst dokumentasjon på disse påstandene, og at du bare har bestemt deg for at dine personlige overbevisninger er mer riktige enn det samlede kunnskapsgrunnlaget som foreligger.

Du mener aspartam er en nervegift. Personlig setter jeg ikke aspartam intravenøst, men får det inn gjennom munnen. Det brytes ned, og absorberes i form av aminosyrene fenylalanin og aspartat, og små mengder metanol (mindre enn du får i deg av å spise en frukt eller drikke et glass jus). Har aspartamen stått en stund i høy temperatur har det kanskje blitt dannet DKP, som brytes ned til akkurat de samme bestanddelene før absorpsjon. Sånn, hvilke bestanddeler er det som er nervegift ved oralt inntak? (og la oss nå for guds skyld holde oss til oralt inntak, da dette er den eneste måten folk eksponeres for aspartam...)

Først og fremst er det som sagt egen erfaring med aspartam som egentlig holder lenge for meg, men interessen for hva som forårsaket blant annet synsforstyrrelser hodepine søvnproblemer konsentrasjonsvansker osv så måtte jeg trå litt utenfor boksen for å få svar på det.

Litt som med mettet fett,som jeg også ble fortalt var forferdelige greier og trodde jo på det.Helt til jeg valgte å selv sette meg inn i saken, måtte jo trå litt utenfor da også.

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat