Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-13, 11:54   #13
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Kunstig søtning

Opprinnelig lagt inn av nøtteliten:-), her.

At du i det hele tatt sammenligner nervegiften aspartam med en plante som har vært brukt i århundre i blant annet Japan hvor forøvrig aspartam er forbudt blir for meg litt søkt.

Jeg har selv erfart på flere måter hva aspartam gjør med kroppen på tross av at jeg har blitt fortalt hvor trygt det er med aspartam.

At det mildt sagt omstridte stoffet aspartam i det hele tatt er lovlig er for meg et godt eksempel på sterke markedskrefter i sving.

Jeg antar at du ikke har noen som helst dokumentasjon på disse påstandene, og at du bare har bestemt deg for at dine personlige overbevisninger er mer riktige enn det samlede kunnskapsgrunnlaget som foreligger.

Du mener aspartam er en nervegift. Personlig setter jeg ikke aspartam intravenøst, men får det inn gjennom munnen. Det brytes ned, og absorberes i form av aminosyrene fenylalanin og aspartat, og små mengder metanol (mindre enn du får i deg av å spise en frukt eller drikke et glass jus). Har aspartamen stått en stund i høy temperatur har det kanskje blitt dannet DKP, som brytes ned til akkurat de samme bestanddelene før absorpsjon. Sånn, hvilke bestanddeler er det som er nervegift ved oralt inntak? (og la oss nå for guds skyld holde oss til oralt inntak, da dette er den eneste måten folk eksponeres for aspartam...)