Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-13, 13:38   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: P-piller, bivirkninger, hårtap osv

Jeg har det samme problemet. Men hårtapet er vel en sammensatt greie av pcos/lavt stoffskifte/struma etc. Det er stabilt, men knapt halvparten av min opprinnelige manke.

Jeg ble satt på en type p-pille som skal gjøre noe av det samme i kroppen ved sånne hormontilstander, men merket heter Yasmin. Det er ikke helt det samme, da Diane er i utgangspunktet en medisin med prevansjon som bieffekt. Jeg kan jo ikke si noe direkte om Diane, men ettersom jeg uansett trengte prevensjon så begynte jeg på Yasmin. Jeg mista libidoet fullstendig. Har hørt at det samme skjer med Diane, forsåvidt.
Det er en marginalt større sjanse for blodpropp med disse, men så lenge du er under tredve og ikke røyker, og det heller ikke er noen arvelige disponenter, så tror jeg du er relativt trygg. Men dersom du ikke har noen avvik på hormonprøver finner jeg det litt betenkelig. Jeg er fra naturens side skeptisk til denne type behandling, og kasta selv alle p-piller til fordel for en kopperspiral. Helt hormonfritt!
Som Smgj sier, kan det være en idé å prøve en ting om gangen, da kanskje Recrea Forte (som jeg selv har vært nysgjerrig på, men ikke kommet til å prøve ettersom jeg faktisk trodde det bare gjaldt kvinner som mista hår som menn - altså viker og måne ...) i første omgang, dersom plagene begrenser seg til hårtap.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat