Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-13, 12:54   #19078
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er ikke noen etikett eller noe på undersiden? Jeg kjøpte et slikt til en kollega for et par år siden (50,-!) og da jeg tok en titt under det så viste det seg å være fra en norsk møbelfabrikk og såvidt jeg kunne bedømme "skikkelig vare". Om det ikke er noe slikt på det og det ikke er veldig spesielt og gjenkjennelig (for eksperter) er det kanskje vanskelig å fastslå? Sjekk her http://samler.no/samler-antikkb%C3%B8rsen/ om du finner noen som kan hjelpe deg kanskje. Lykke til!

Ingen etikett nei, men den kan ha falt av for det er en litt lysere firkant på undersiden. Det var faktisk en av de såkalte ekspertene som mente på at det kanskje var dansk design, men så langt har jeg ikke funnet noen som har greie nok på teakmøbler fra 50/60-tallet. Bordet ligner forøvrig på Ikea sitt Lövet fra 1956 (?) men er ikke det, mistenker at det er et helt vanlig, norskprodusert bord fra 60-tallet men det hadde bare vært gøy og vite

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose