Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-13, 02:00   #19005
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Kan man gi katter tran (type møllers)? Istedet for å kjøpe en pitteliten flaske på dyrebutikken med fiskeolje til nesten 200 kroner...

Jeg har hørt at tran for mennesker er tilsatt vitaminer for mennesker og at det vitamininnholdet er feil for dyr og derfor skal dyrene IKKE ha vår tran. Googlet litt, og fant bla dette

"Jeg har googlet dette litt og det jeg finner ut er at vanlig tran IKKE må gis til hunder og helt sikkert ikke katter heller. Tran for oss mennesker er tilsatt vitamin A, D og E. Hunder og katter trenger ikke så mye av disse vitaminene og dersom dyret får et kvalitetsfor, har den ikke bruk for tilskudd. Vitaminene A, D og E skilles ikke ut i urinen, men blir tatt opp i tarmene og kan føre til forgiftning pga for høyt nivå av en eller flere av disse vitaminene. Skulle katten din pga røyting eller lignende har bruk for ekstra tilskudd av omega3, bør du kjøpe Dr. Baddakys fiskeolje hos veterinæren. Denne er spesialtilpasset hunder og katter og ikke tilsatt A, D og E vitaminer. "
Kilde http://www.dyresiden.no/forum/viewtopic.php?t=7021