Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-13, 23:56   #71
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

man kan jo starte med det grunnleggende, f eks dobbeltblindede forsøk med f eks homeopati.

når det gjelder cellegift for ms tilhører jo det svært sjeldne og ekstreme tilfeller. slik jeg forstår det, et siste desperat forsøk.

ja, studier tyder på at d-vitamin kan ha en positiv effekt på å forebygge og redusere forverring av ms. dog virker det som det er noen skritt fra dette til det du hevder.

skepsis er bra, og man skal vurdere bevis nøye.

jeg kan ikke si jeg har sett et fnugg av bevis for at f eks homeopati har virkning i det hele tatt.
og skulle det stemme at vann har minne på den måten det hevdes der i gården ville vi være fulle av all verdens sykdommer.

Cellegift til ms pasienter er overhodet ikke et siste desperat forsøk. Jeg har selv en sønn på 17 år som fikk diagnosen ms i romjula. Det første jeg gjorde rett etter nyttår var å kontakte denne legen i Uppsala som foretar stamcelletransplantasjoner. Jeg snakket med ham! Han fortalte meg at i Norge er de fortsatt såpass restriktive at de vil ikke utføre den operasjonen selv om det er blitt utført allerede på to stk i Bergen. I sverige må jeg betale 500 000 for å få det gjort på sønnen min. Det vil jo lønne staten å få det gjort for han får jo medisin for ca 12 000 kr pr måned nå. Så det er svada det du sier. Stamcelletransplantasjon kommer til å bli gjort i fremtiden og ikke det siste desperate som du sier.

En annen sak er at det er dvit under graviditet og første levemåneder som er viktigst. Det er jo bekreftet at barn født i april har mye større sjanse for å få ms enn andre unger nettopp fordi moren får mindre dvit i vinterhalvåret.

Sist redigert av Kanutten : 03-03-13 kl 00:04.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat