Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-13, 16:37   #51
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet du, det siste du skrev syns jeg var meget ufint.

Mange av medisiner og behandlinger ble gitt av dette "pakket" lenge før leger/legemiddelindustrien fant ut at det virket for så å gjøre hevd på det.

Mye av det du finner på helsekosten i dag vil du finn om et par år som reseptbelagt medisin. Æres dem som æres skal.

Homeopati er svindel. Vann skal ha et "minne". Null bevis.
Snåsamannen og andre såkalte healere makter ikke å komme med bevis for sine påstander. Da kaller jeg dem sjarlataner. Snåsamannen nekter sågar å stille opp i tester han har takkket ja til.
Astrologer, herre, gi eg styrke. Null bevis. Bare tanken på at stjerner skal ha en innvirkning på hve vi er som personer er jo tull og tøys.

Ja, det er mye naturmedisin som fungerer. Dette har blitt testet og testet igjen. I dag kaller vi det medisin.
Jeg sier ikke at legemiddelindustrien er engler heller, vi tar for mye medisiner for dette og hint, og de er forbaska flinke til å pakke om produkter og markedsføre.
Samtidig er helsekostindiustrien en millardindustri som omsetter for svimlende beløp. De er faen meg ikke noe bedre.

Når det gjelder medisine så er det strenge og etabblerte prosedyrer om testing, dobbelblindtesting etc for å fjerne placeboeffekten fra testresultatene. Oppdagelser må kunne testes og resultater gjenskapes av andre før det blir vitenskaplig 'godkjent'.
En 'healer' eller 'homeopat' kan jo bare si at "nei,, det kan muligens virke' og når man ber om bevis blir man aklget for sjikane og heksejakt.

Se forøvrig Richard Dawkin's eminente serie The enemies of reason.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat