Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-13, 11:51   #18965
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Jeg har vært syk siden oktober og har mengder med ulike symptomer og har til nå blitt mest utredet av kardiolog og ønh spesialist. Nå venter jeg på time til nevrolog. Har symptomer forenelig med bl a ME. Har påvist borelia i blodprøve 1 men ikke i kontrollblodprøve 2.
Jeg ønsker nå innspill fra dere i forhold til hvilke undersøkelser bortsett fra spinalpunksjon jeg kan be om å få tatt. Har tatt MR av hjerne x2, røntgen av lunger, tilt test, skal ta MR av hjertet på lørdag, utelukket det aller meste ved hjelp av utallige blodprøver.
Vil gjerne bli frisk og ønsker å vite hva annet nevrologer undersøker.

Jeg har vært syk i over tre år, med blant annet tretthet og utmattelse, og de har fremdeles ikke funnet årsaken til det. Jeg ble syk rett etter svineinfluensavaksinen. De har funnet endel andre ting som jeg har fått hjelp for, men fremdeles blir jeg fort utslitt. Det eneste som virkelig har funket for meg er manuellputten min. Jeg har gått ukentlig til ham i over to år.

Jeg skal også utredes for ME, men jeg har forstått det slik at ME er vanskelig å diagnostisere og at den diagnosen kommer som oftest etter at alt annet er testet og funnet negativt. Jeg har vært gjennom alle disse testene du nevner samt revmatolog, nevrolog og endokrinolog. Jeg har vært hos en kardiolog som foretok ymse tester, men jeg skal tilbake dit i mai for å gjennomføre coronar angiografi.

Nå har jeg vært gjennom såpass mange undersøkelser uten at de har funnet noe konkret at jeg skal nå som sagt vurderes opp mot disse internasjonale konsensuskriteriene for ME.

Jeg håper at de finner ut at det er hjertet det er feil med for ME vil jeg ikke ha! Hvis det er hjertet setter de bare inn en stent og så er jeg sprek som fy igjen!