|
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned? Hva gjør jeg feil?
Først ligg unna Aspartam, det er ikke bra for noen uansett kosthold.
For noen er det enkelt å komme i ketose og sette i gang fettforbrenningen for andre ikke, hvorfor er det sånn?
Vi er jo forskjellig sier mange, men er vi det? Biologisk er vi veldig like, egentlig helt like.
Det er tilstanden på kroppen som er forskjellig og derfor trenger forskjellig tilnærming.
For att kroppen skal få best mulig forutsetninger er det viktig att den er i balanse.
Mineraler, salter, vitaminer(spesielt er vitamin D) og sporstoffer er svært viktig, det samme med riktig pH.
Blodets ph-verdi er svært viktig og skal ideelt sett ligge på 7,365. Små fall i ph-verdien vil føre til at både blodtrykket og svært mange kjemiske reaksjoner vil påvirkes. Stoffskiftet er avhengig av et basisk miljø. Blir kroppen i pH-balanse kan den bygge nytt, friskt blod som igjen gir deg helse, energi og vitalitet.
For att ett ketogent kosthold skal fungere over tid er det meget viktig å få fettforbrenningen skikkelig på plass, dette tar litt tid.
Min egen erfaring er ett det går minst 8 uker før kroppen er noenlunde omstilt.
Spis naturlig mat laget fra grunnen av med minst mulig varmebehandling, fettsyrer fra naturlige kilder.(fet fisk er mitt førstevalg, unngå oppdrettet fisk)
Ikke vær redd for fett, spis når du er sulten til du føler deg vel. Drikk rikelig.
Jeg pleier å røre ut en ts salt (Himalayasalt, vanlig bleket bordsalt er ikke bra) i en halv liter vann, da får jeg i meg salter og mineraler i tillegg til att det hjelper på pH.
Forhold mellom fettsyrer er også noe å tenke på, for mange blir det alt for mye omega6.
Og til slutt det som for mange er det aller vanskeligste, noen tenker ikke på en gang.
Stress, som er svært ødeleggende for kroppen på mange måter og kan alene være årsak til at vekten står stille.
Det som gjør det vanskelig er at ikke alle er klar over at de stresser, fysisk stress er sjeldent noe problem verre er det med psykiske.
Bare noen ting som kan være greit å tenke over.
|