Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-06, 15:43   #22
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oppførsel på forumet

Opprinnelig lagt inn av Begod

Anntar at det er bare kreft tåden denne tråden handler om da jeg ikke har sett noe ufint andre steder. Kansje det meste av kreft tåden er fjernet av mod. .

det hender jo at man er inne og rydder... Jeg leser ALLE innlegg her inne (ja, det er tilfelle !!) Og det er ikke bare den tråden det handler om. Klart det er noen som er mer hårsåre enn andre, men det har vært en del unødvendige kommentarer som ikke er trivelige.

Hårsårheten er vel mer tydelig hos de som blir motsagt og ikke kan akseptere at det finnes andre meninger, enn de som er interessert i temaet og gjerne vil lære noe. Jeg er enig i at det er helt OK at det blir stilt spørsmål ved ting som skrives - det er både positivt og lærerikt. Men det er som sagt forskjell på å stille spørsmål ved en annens mening på en grei saklig (kanskje spøkefull) måte, enn å stille spørsmålet (ordlegge seg) på en slik måte at man formelig ser spørsmålsstilleren klaske seg i pannen, himle med øya og riste på hodet over den iddioten som våger å motsi en ..... satt på spissen altså.

Vi kommer fra forskjellige deler av landet, og dialektforskjeller må tas hensyn til. Samme ord kan ha helt forskjellige mening. Vi har dansker og svensker som bruker ord som kan bety akkurat det motsatte på norsk. Man står (uansett hvor man kommer fra) alltid i fare for å bli tillagt meninger man ikke har, - og som noen sier, - noen ganger må man være overtydlig for å ikke misforstås. Og så misforståes man allikevel fordi det da virker som en er belærende og overlegen. Det er ikke lett nei. ...og så er diskusjonen i gang.

Ironi brukes flittig. Og ironi er det ikke alle som oppfatter like godt. Det er et sterkt våpen som må brukes med forsiktighet. Hvis man ikke mestrer kunsten bør man lavære å bruke det. Det kan lett oppfattes som latterliggjøring av andre og deres meninger ! Og noen ganger er det ikke vil om at det er slik det er ment heller.

En eller annen skrev at ordene kommer mye sterkere frem skriftlig, uten utrykk og kroppsspråk bak. Og det tror jeg vi alle gjør lurt i å tenke over. Undertegnede inkludert.

Jeg presiserer at jeg ikke har noe imot en debatt, - og er man med på leken....