Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-13, 17:01   #40
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For noen av oss er det faktisk ikke noe annet som fungererer, og det betyr ikke nødvendigvis at vi alle spiste så fryktelig usunt fra før av.
Dette har vi vært igjennom før, Kari Marita, mange ganger. Du presenterer egne erfaringer og din personlige synsing som universelle sannheter, og det er rett og slett ikke særlig lett å ta på alvor.

Og: -Hvorfor finnes godteri, brus, loff, tobakk og alkohol på butikken? Vi må jo ikke kjøpe det selv om det er til salgs. Og jeg som lever ketogent på syvende året har null problemer med å spise ute. Jeg spiser vanlig, normal mat, jeg bare kutter ut de matvarene som jeg blir dårlig av. Jeg sier ikke at måte jeg spiser på er veien til saligheta for alle, dessuten finnes det uendelig mange variasjoner innenfor lavkarbo-paraplyen, til og med Grethe Roede-kursene har jo begynt å se den veie. Så jeg ser ikke helt poenget med argumentasjonen din.

Jeg presenterer ikke mine meninger som universelle sannheter, hva du tar på alvor er jo opp til deg. Du mener jo tydligvis at alt du mener og synser er d riktige uansett, å alt jeg måtte mene å synse er på gjordet. Men må alle som er på dette forumet være proffesorer i emnet da eller. Grete Roede har akkurat d jeg sier, kutter ned på raske karbohydrater og annbefaler mere langsomme på et av alternativet, det andre er som før. Men de mener fortsatt at en skal spise alle matvaregrupper. Så d er nok et poeng med argumentasjonen min. Men fordi om lavkarbo fungerer kjempe bra for deg, trenger d ikke gjøre d for alle andre.

Sist redigert av Kari Marita : 25-02-13 kl 17:11.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat