Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-13, 16:52   #38
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Jeg synes først og fremst det er friskt at det kommer flere synspunkter og erfaringer her. Det sier vel seg selv at bare suksesshistorier og selektiv fremheving av bekreftende opplysninger ikke er bra, samme hvem det er som har rett.

Når det er sagt, er det viktig å tenker på hvordan man ordlegger seg når det tross alt er personlige erfaringer man legger frem. "Det er/er ikke" og "Jeg har erfart" er to vidt forskjellige ting. Det gjelder både de som taler for og mot lavkarbo.

Til slutt vil jeg si at hvorvidt man klarer å holde seg til lavkarbo og i hvilken grad samfunnet er tilpasset lavkarbo i seg selv har fint lite å gjøre med hvorvidt lavkarbo er effektivt eller ei. Men det er ikke irrelevant av den grunn. Grete Roede fungerer jo utmerket for kjempemange. Det er jo ikke kostholdet selv, men hvorvidt jeg hadde klart å holde meg til det, og hvor kompatibelt det er med min personlige helsetilstand, som gjør at jeg ikke har valgt den retningen.

Du har rett med ordvalget, jeg kunne ordlagt meg annerledes og sagt jeg har erfart. Men jeg tengte ikke over det.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat