Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-13, 16:26   #32
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du er klar over at du er på et lavkarboforum befolket av en hel masse folk som faktisk har fått et langt bedre liv, slankere og med bedre helse ved hjalp av e eller annen form for lavkarbokosthold? Å trekke inn asiatere i regnskapet er ikke særlig saklig heller, da verken påstanden om at alle der er slanke, eller at de som nettopp er det spiser så himla mye ris (eller mye mat generelt for den saks skyld), blir for dumt. Skal vi først snakke om asiatere, kan jeg f.eks. opplyse om at sumobrytere spiser ris for å gå opp vektklasser, og fett for å gå ned vektklasser.
At du ikke har noen suksess med lavkarbo sier ingenting om alle oss andre som faktisk har det. Og hva er "normal mat", egentlig?

Jo jeg vet dette er et lavkarboforum, men må vel få uttrykke d man har på hjertet.
Sumobrytere spiser vel mere enn bare ris for å gå opp vil jeg tro. Jeg vet at lavkarbo virker på vektnedgang, det gjorde d til meg å. Men grunnen til at d ikke fungerer over lengre tid er at kroppen ikke får alle sammensatte næringsstoffene den trenger, altså nok karbohydrater. Derav kommer lysten etter karbohydratene, i mitt tilfelle sukker. Får kroppen alle næringstoffene hele tiden, får en ikke denne store lysten etter sukker feks, å overspiser. Men jeg mener også at d er sunt å holde seg til langsomme karbohydrater, og spise raske i moderate mengder. Men grunnen til at mange mener d har fått et bedre liv av lavkarbo mener jeg kommer av at d hadde et dårlig kosthold fra før. De ville fått en like bra helse på et vanlig kosthold. Med vanlig kosthold mener jeg nok av alle næringstoffer, og ikke kutt ut karbohydrater helt. Redusere karber litt i kosten blir noe annet, da mest raske.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat