Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-13, 12:03   #1225
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Kjære dere kloke damer. Jeg har en ting jeg lurer på.... Når jeg har vært på toalettet og gjort "storarbeid", kontorarbeid, bommelibom whatever, så blir jeg så forferdelig sulten etterpå. Og da mener jeg forferdelig sulten. Det romler og burer, dundrer og braker, nesten som det kommer trusler derfra om at nå må det komme MAT. Og det fort. Har noen av dere en forklaring på dette? Er det kroppens måte i si fra om at kom-igjen-nå-skal-vi-fylle-opp-lageret-igjen?

Det er mye som påvirker "metthetsfølelsen"... Hvor full tarmen er er nok en av disse, tipper jeg. Jeg går ofte, ofte mer enn en gang om dagen og har ikke det problemet med storsult etter. Mange må på do etter større middag og da har man jo ordnet "post-sultproblemet".

Om dette er et problem kan du jo forsøke med rå grønnsaker eller noe annet som har bra volum, og inneholder noe vitaminer/mineraler uten å være for energirikt?