|
Sv: Noen utfordringer jeg håper å få hjelp til..
1) Matpakkeforslag: tyrkisk yoghurt, skyr, lavkarbobrød, kokte egg, fisk på boks (makrell, tunfisk...), eggerull (forslag her og her), middagsrester på boks, nøtter, ost, kjøttpålegg, cottage cheese, bær...
2) Ærlighet varer lengst. Forklar at du tenker på vekta, kosten og hva du tåler. Har du resultater å vise ting blir argumentet ditt desto tyngre, og folk blir mer forståelsesfulle. Det er alltid litt trasig det der. En kan jo løse det med å ha med egen mat. Er det ikke for ofte, går det jo helt greit å smake på det som blir servert også. Det er individuelt da. Selv avstår jeg helst helt.
3) Ha alltid noe holdbart (f eks nøtter) med deg. Bensinstasjoner tror jeg alle som vil leve sunt bør holde seg unna, lavkarbo eller ei. Det krevet litt planlegging. Å være forberedt har jo også økonomiske fordeler.
Kort oppsummert, ikke bare endre kostholdet, men endre vanene dine. Selv har jeg alltid en pose nøtter i vesken, gjerne Den lille nøttefabrikkens Naturmiks. Trenger ikke mange nøttene for å stille sulten der. Kokte egg er også fint å ha med seg. Også kan man legge de i kjøleskapet om det ikke ble bruk for dem allikevel. Joa, det ser litt rart ut å momse egg i tide og utide. 
|