Hei Iset! Jeg har ikke fått med meg så mye av det som har skjedd her i det siste, med blogg og "omvendelse" til skaldeman osv., men jeg kan si at jeg har opplevd det samme som deg. Høy/ moderat karbo er lik tørr hud (inkl dype sprekker i fingre og tær) for meg. Samme hvor mye riktige oljer jeg tar... Og utvendige kremer hjelper overhodet ikke! Det hjelper å gå over til lavkarbo, men det kan ta flere uker før det blir bedre (men da blir det bra også! ) Og jeg har de samme reaksjonene på for lite karbo som du har. PÅ Atkins induksjon med 20 karber blir jeg slik du beskriver. Det er er j...ig , og det går ikke over før jeg tilfører mer karber... I DANDR (Atkins) står det at du skal øke på karbene for en periode hvis du får det slik. Og i "Bedre uten brød" advares det mot å gå for fort ned i karber... Du har jo lest disse bøkene, så jeg skal ikke belære deg (og dessuten er jeg fryktelig trøtt ) - men hvorfor bare følge en ny filosofi blindt når du har lest såpass mye? Ikke for å disse Skaldeman (som jeg ikke har lest ennå), men det kan jo være at det er flere som vet noe om dette... Og ikke minst, vi har alle forskjellig fysiologi. Av det jeg har lest av innlegg av deg i det siste døgnet virker det som du egentlig ønsker en bekreftelse på at det er ok å gjøre det intuisjonen din sier... jeg synes du skal følge den, jeg!! Det kan umulig skje noe galt ved at du går saktere frem! Stol på deg selv og kunnskapen og klokskapen din! For å sitere Albertine lengre oppi her: You go girl!