Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-13, 09:25   #1
Kosien
Juniormedlem

Kosien sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Alder: 41
Kosien er på en erverdig vei

Gått meg litt vill i alle råd og tips

Heisann

Litt om meg først.
Jeg er 29 år, og veier 68 kg (startvekt), jeg har nå satt i gang med en egenkomponert kur, hvor jeg starter med å erstatte måltider med "proteinpulver-kur", og så går over til å erstatte et og et pulver-måltid med "vanlig" kost. (Jeg er ikke ute etter å vite om dette er riktig eller galt, bra eller dårlig )

Nå kommer mitt problem.
Jeg har gått på kuren siden forrige mandag, og er i Ketose nå (sier de derre stripsene jeg fikk beskjed om å kjøpe å tisse på ).
Idag har jeg bursdag, og skal fint klare å holde meg unna kakene (krysser hvertfall fingrene for det hihi ), men har hørt at et glass Pepsi Max er lov?
Og på lørdag skal jeg ut å feire med venner. Da er jo alkohol innblandet, og jeg ANER ikke hva jeg skal kunne drikke!?! Jeg liker ikke øl, ikke rødvin, men riesling o.l hvitvin.... Kan også drikke blank sprit.. Noen råd om hva jeg kan drikke den kvelden uten å ødelegge for mye? Og, er dette en dag jeg bør spise litt å fylle opp magen, da jeg skal drikke alkohol på kvelden?

Jeg forstår godt hva venninna mi mente da hun sa "Når du begynner på kur og lavkarbo, må du bare forvente å føle deg litt uvitende en stund, for der er MANGE ubesvarte spørsmål!"

Takker for alle tips og råd

Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat