|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Annala, her.
Og Silje21. Amen, som jeg skulle skrevet det selv 
Jeg visste spørsmålet kom til å dukke opp snart da sønnen på 15,5 fikk seg kjæreste. Først spurte jeg pappan, slik at vi skulle ha samme mening. Da spørsmålet dukket opp ble svaret ja, det er i orden. Siden jeg alltid har hatt et åpent og greit forhold til mine barn var det naturlig og si noe om at jeg ikke ønsket å bli bestemor Jeg snakket med sønnen og kjæresten om dette med å ta ansvar for egne valg osv. Tilfeldighetene gjorde at to ungdommer i nærheten akkurat hadde fått barn, og det var derfor naturlig å snakke om dette. De har nå vært sammen i 3,5 år og det ser ut til at de kommer til å holde sammen i overskuelig fremtid. De skal hvertfall ikke ha non unger føøør de er 25.
Dattern på nå akkurat 17 hadde sin første overnatting da hun var 16,5. Og fikk stort sett samme beskjed som de andre 
Tenker at det er viktig å snakke om evt konsekvenser, det være seg positive eller negative, av det å debutere seksuelt i såpass ung alder.
Poden min ble sur på meg fordi jeg gjorde forskjell på vennene hans. Jeg kan forstå ham for jeg hadde stort sett bare guttevenner da jeg var lita. Og har det fremdeles.