Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-13, 17:44   #4
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye fett?

Opprinnelig lagt inn av HerbaLinn, her.

Trodde vi ikke skulle tenke på kalorier når vi gikk på ketolyse...
Og trodde fett var pga energi..?

Kan noen forklare?
Hvor mange gram fett trenger noen med 15 g karb om dagen?

Her vil nok folk være uenige, men jeg er av dem som tror at "Calories count, but don't bother counting them" - når du går på lavkarbo. Så du trenger ikke tenke kalorier.

Kalorier er energi, og det får du fra fett.
Du trenger altså ikke tenke på hvor mye fett du får i deg, så lenge du ikke går og kjenner deg sulten. Det er tegn på at du ikke har fått i deg nok.

Å svare på hvor mye fett du trenger uten å kjenne til alder, kjønn, aktivitetsnivå, proteininntak og sikker mange andre faktorer, er vanskelig. De fleste som begynner på lavkarbo for å gå ned i vekt har som regel ikke behov for å regne ut alt dette. For meg holdt det leeenge å bare telle karbohydrater.

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat