|
Sv: Skeier dere ut innimellom?
Jeg skeier heller ikke så mye ut, selv om kostholdet mitt er romsligere nå enn da jeg slanket meg. Utskeielser er alltid planlagte og gjennomtenkt på forhånd. Da har jeg bestemt meg for HVA jeg kan skeie ut med og HVOR MYE. Veldig ofte handler det om å gjøre det litt enklere for meg selv i sosiale situasjoner der det er dårlig tilgang på lavkarboalternativer. Skal jeg skeie ut hjemme lager jeg meg noe lavkarbo og sukkerfritt - ostekake, sjokolademousse - det er jo fryktelig mye godt man kan lage! Det kan være så enkelt som litt kaffe med mykvispet krem, kanel og litt søtning (monins sukkerfrie karamellsirup er god). En sjelden gang kan jeg ta en rute mørk sjokolade.
Nå skal det sies at jeg reagerer veldig negativt på glutenholdig mat. Det gjør det myyyye enklere å takke nei til gjær- og melbakst, nettopp fordi jeg blir så dårlig av det. Men det har hendt jeg har spist dessert med sukker og f.eks. glutenfri pasta/pizzabunn på restaurant. Men som sagt er det en avgjørelse jeg har tatt på forhånd, og da slipper jeg å føle at jeg har "sprukket", eller havnet helt "utpå". Det er jo ikke slik - hverdagene mine består av sunn mat med lite kh, så da tåler jeg slikt fra tid til annen 
|