Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-13, 20:13   #5
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Syk i ca to uker, prøver få i meg nok næring, hva kan dette være?

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Jeg leste i går noe på en nettside som friket meg ut litt. Kan man få dette av å gå på ketose-diett, eller gjelder dette kun folk som har diabetes? (Jeg har ikke det).

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/f...orgiftning.php

Du kan være syk, det kan være noe som du merker bedre i ketose, men det er ikke ketoacidose, såfremt du kar overlevd på vanlig kosthold uten symptomer før dette (og ikke har udiagnostisert diabetes). Udiagnostisert type 1-diabetes ville for øvrig være veldig uvanlig. Så ikke frik ut for dette.

Jeg synes ikke du skal stresse så veldig med kosten i denne fasen. Lag deg en god buljongsuppe - kylling eller kjøtt med noe rotgrønnsaker og så prøver du å drikke litt av denne i stedet for å stresse med å spise fett nok. Det vil være lett fordøyelig og ikke så veldig fett og kanskje litt lettere for en stresset mage. (Du vil uansett holde ketosen siden du ikke får i deg nok mat... )