Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-13, 14:54   #1171
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Der var dere ja! Altslå, misforstå meg rett: "godt å se at flere sliter". Er det hangover etter jula lurer jeg på; vi greide å holde et godt foukus fram til jul, og så har det vært verre.... Her blir det fortsatt for mye mat til hvert måltid; for mye småspising mellom måltidene, og jeg får likesom ikke bort uvanen. Og så har det kommet en del sjokolade med alterantiv søtning og uten melk i butikkene; der synder jeg stort. Og får masse luft i magen som ikke er særlig behagelig. Jeg VET det, men gjør det likevel Tror jeg må skru på innstillingene jeg hodet altså Det er jo der det sitter!

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

*har finni fram skrutrekkeren og alle mulige andre skruting og prøver å skru ting på rett plass oppi huggu, både mitt og andres*

Annala - tar du deg en tur innom her også? Tarato - du får spare den sjokoladen til lørdag, vet du...

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

For meg er nok omstilling og stressfaktorer i livet problemet. Har slitt siden okyober til og fra... Og våren blir nødvendigvis preget av endringer? Hva dkjer i forhold til jobb-praksis-AAP, overføring av mye tilbake til fastlegen (ja vi har hatt tett kontakt, men alt ansvar har vært på DPS), søke ny psykolog... Ja, og så prøver jeg å øke mot to fulle arbeidsdager der jeg er... Kosthold er en del av forutsetningene for å få til dette, men endringene gjør også kostholdet vanskelig... Ser ut til å ha fått medisiner som hjelper da, en positiv ting! Så skal jeg til Ullevål for oppfølging av andre ting, noe som sannsynligvis fører til mer medisinuyprøving... Røntgen av div. Ledd kommer vel også, (søren som denne kroppen krangler og jeg er ikke fyllt 40!) nok sutring!

Brukte flere timer på muffinsbakst og pynting i går. Barnebursdag i dag. Men ble en omgang lavkarbo og så her er det en snart åtteåring som gleder seg. Bondegård, kjøring med hest og vogn... Mange barn, 19 eller mer. Tror jeg er ferdig etter bursdag og kveldsforing... Men 2 timers møte på jobb i morgen, selv om det egentlig er fridag... Ja,ja, ingen skal si at jeg ikke tester grensene i hvert fall.

VSB - alt i alt synes jeg det høres ut som du klarer utrolig mye, jeg... Og det er godt å høre at noe virker. Jeg må innrømme at jeg kjenner meg litt matt etter å ha lest bursdagsprogrammet ditt.

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Nå har jeg gått inn i tickeren og endret mål fra 70 til 74. Der er et mer realistisk mål tror jeg. Og så får jeg se om det skal endres når jeg har nådd det målet

Og så skal jeg spise mer karber, for som du sa Tarato, så er det ingen vits i å gå tilbake til noe som ikke virker. Da jeg spiste mer karber i desember så gikk jeg jo ned, og tror jeg skal tilbake dit og heller ut av ketosen.

Ja, det høres ut som en god plan

Ha en nydelig søndag og morsdag

Fedona - nei, det er ingen vits i å tviholde på noe som ikke virker så bra (lenger). Så får man heller bytte igjen om det viser seg å svinge tilbake.

Håper dere ikke er helt fed up med sutringen min ennå, altså - for her kommer litt mer.

Her er det døgnrytme og livet i seg selv som butter mest. Det medfører /bidrar når kroppen krangler og jeg kjenner meg en del klemt mellom barken og veden med det at jeg ikke orker alt jeg vil og jeg verken vil eller orker alt som gubben vil (nå tenker jeg sosiale ting, altså - gubben er et meget sosialt dyr!) - og han blir lei av at jeg ikke orker og jeg blir lei av at han ikke forstår og innimellom strekker jeg meg for langt når jeg heller burde vært hjemme og ladet og da blir det bare verre.

Jeg VET at når jeg får søvn og døgnrytme på plass så blir det mye lettere med maten og trimmen faller da lettere inn igjen, men det er så søkkandes vanskelig å komme dit... Og å få forståelse for at jeg rett og slett ikke tåler noe særlig når det går trått.

Huff - ikke meningen å sutre, men samtidig gjør det veldig godt å blåse ut en del frustrasjon sånn halvanonymt på nettet... så kan jeg heller holde på trykket og husfreden hjemme.

Sånn matmessig så har jeg fått kjøpt upasturisert/uhomogenisert melk og økologiske egg i dag. Melka var kjempegod og siden jeg har drukket nesten en halvliter vil jeg nok snart kjenne om jeg tåler denne bedre enn pappmelk... Eggene var kjempegode og plommen nydelig guloransje.. Om litt skal jeg så tomater sånn at det kan bli egenproduserte tomater i år også.