Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-13, 13:31   #45
Sweet Pink Kitty
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Hva tåler dere av kos?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ja, vi tenker nok ikke helt likt, du og jeg.

Jeg syns det er litt betenkelig at sukker gir livsglede, men det gjør nok det for mange.

-

Nei, det gjør vi kanskje ikke. Og at du synes det er betenkelig, vel, deg om det.

Og hva er egentlig problemet med det? Jeg sa forøvrig ikke at det er det som gir meg livsglede. Jeg sa det gir meg ytterligere livsglede. Med andre ord: det er mange ting som kan glede en i livet, og man velger ofte det som gleder en selv. Jeg elske å reise, men har ikke råd til å reise hele tiden, derfor sparer jeg penger. Det betyr jo ikke at jeg synes livet ellers er kjipt og at jeg kun lengter meg bort. Fotografi, film, litteratur gir meg også livsglede. Lavkarbo gir meg også stor livsglede. I tillegg til dette så kommer mine 31 dager med utskeielser i mindre eller større grad. Og alt dette kombinert gjør mitt liv verdt å leve, i tillegg til en haug med andre ting.

Det at man sier at man unner seg litt utskeielse da og nå er ikke det samme som at man forsvarer sukker, eller sier at sukker nødvendigvis en bra ting i seg selv. Samtidig tror jeg ikke svært begrensede mengder sukker er særlig farlig for min kropp, så lenge man er konsekvent og strikt ellers i hverdagen.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat