Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-13, 11:40   #18658
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

After/munnskold får jeg i forbindelse med ananas/kiwi. Jeg forbinder det med en slags allergisk reaksjon på nettopp de fruktene (som vel har noen sterke enzymer).

Ser at flere tenker i den retningen internasjonalt og anbefaler å kjøre eliminasjonstesting for å finne ut hva det er som bidrar til oppblomstringen. Husk at - som alltid - hud som allerede er irritert vil ha lavere terskel for nye irritasjoner og kan da reagere på ting som den vanligvis ikke ville reagere på. Ulike former for fysiske/psykiske påkjenninger vil også forverre. Som alltid.

Og ja, eliminasjonstestingen bør egentlig inkludere alt man putter i munnen (munnskyll/tannkrem etc) og ikke kun mat.