|
Sv: Januarstartere
Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.
Jeg må innrømme at jeg begynner å bekymre meg litt. Jeg ser det går nedover for hver uke, men det går utrolig sakte i forhold til dere andre. Det høres kanskje teit ut, men det virker kanskje som om jeg gjør noe galt?
Jeg tror muligens at jeg bruker for mye melkeprodukter i forhold til dere andre? Vet ikke helt om jeg kan endre så mye på det, siden magen min reagerer sånn på tablettene jeg tar hver dag. (Tar tilsammen 7 tabletter om dagen og det er hardt for magen). Tidligere var jeg avhengig av å enten drikke melk eller biola for å "kjøle" ned mageknipen/magesyren, men nå holder jeg meg til en porsjon med tyrkisk yoghurt istedet og evt. litt melk i kaffen (Prøvde cocosa, men likte det dessverre ikke). Det er vel dette jeg sliter mest med i forhold til dietten.
Jeg har altså 30kg å ta av kroppen, så jeg hadde gjerne trodd det skulle være litt større resultater enn noen gram for hver uke. Har dette med PCOS'en å gjøre tro? - Eller kan det ta litt tid for enkelte kropper å omjustere seg på denne dietten - og deretter gå lettere nedover i vekt? 
Hei Lullapie, vet at flere av oss som har PCOS`s tåler ikke mye karber, og veldig lite av bla kunstig søtningsstoffer,,,,
Vi må ligge veldig lavt på karber i forhold til mange andre som fint er i ketose selv om de får i seg mer enn anbefalt mengde karber.
Kroppen jobber først og fremst med å komme i hormonell balanse,,,,så kommer vekten etterpå, men..... vi må nok alltid ligge lavt på karber desverre.
Om du i tillegg tar tabletter,,,så kan dette forstyrre den hormonelle balansen.
Jeg har PCOS og også en kronisk betennelse i kroppen, denne blusset opp for et par uker siden, noe som gjorde at jeg måtte krype til korset og begynne på medesiner.
Dette gjorde at jeg stagnerte i vekt med en gang. Så kanskje det gjelder deg også?
Surhetsgraden i kroppen er også viktig, og siden du sliter litt med magesyre kan det høres ut som om du er litt sur i kroppen?
Mitt tips er å kjøpe ph-sticks på apoteket,,,da får du en indikasjon på hvor sur du er i kroppen.
Jeg ville også forsøkt å kutte melke-produkter og byttet med grønne salatblader hver gang du får sure oppstøt, dette er veldig basisk og vil nøytralisere magen din fort :-)
Jeg ville forsøkt at de fleste karbene du får i deg, skal komme fra grønnsaker. Samt spise de rå så ofte du orker, dette er veldig basisk og er med på å dra med seg masse avfallsstoffer ut av kroppen.
Pleier å drikke olivenolje på morgenen, holder meg for nesa og drikker noen sluker,,,og skylder ned med sanasol (en liten munnfull).
Håper noe av dette kan hjelpe deg :-)
Fortvil ikke, har lest om flere med PCOS som sakte men sikkert har kommet ned i matchvekt, og fått et nytt liv på lav-karbo  .

|