Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-13, 12:17   #18
Wonder woman
Medlem

Wonder woman sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 50
Wonder woman er ny på veien

Sv: Ang. fettlever og lavkarbo

Man kan få fettlever eller forværre fettlever om man går for fort ned i vekt også! Jeg har lest at det ofte er en forbigående bivirkning for de som gjør en gastric bypass fordi de ofte går så fort ned i vekt. Jeg kan tenke meg at det er viktig at leveren er så tom for fett som mulig før en slik operasjon, derav slanking før operasjonen.

Det er ihvertfall en vitenskaplig undersøkelse som har bevist at LCHF har størt effekt på å redusere fettmengden i leveren ifht lavkalori http://www.utsouthwestern.edu/newsro...udy-finds.html

Man kan fint få fettlever uten å drikke alkohol og har man allerede en autoimun sykdom og kroppen sliter er det i følge min lege lettere å utvikle fettlever, jeg er dog usikker på hvor den informasjonen kommer fra, jeg har ikke klart å finne noe dokumentasjon på det. Vet du foresten at måten de lager den fete gåselever er at de tvangsforer dyrene med mais som har mye karbohydrater http://espenrostrup.com/2011/04/18/f...karbohydrater/

Jeg har fettlever og det jobber jeg hardt med å innse at jeg har. Det er tøft å måtte spise lavkarbo resten av livet. Jeg har forøvrig bare fått beskjed om at det holder å gå ned i vekt ikke hvilken metode jeg bør bruke for å gå ned i vekt. Hvis jeg faller tilbake til gamle vaner og ikke spiser LCHF må jeg mest sannsynlig ha en levertransplantasjon. Jeg er litt redd for å få leverkreft som følge av denne fettleveren. For tiden sørger jeg litt over at jeg ikke kan spise sukker eller hvetemel som er de tyngste lastene mine. Ris, pasta og poteter savner jeg ikke litt engang. Jeg har spurt Annika Dahlquist og Andreas Enhfelt om akkurat dette med LCHF og fettlever, begge mener at LCHF er å anbefale for de som har fettlever. Det finnes forøvrig ingen annen kur for fettlever enn slanking og man bør helst ikke gå ned mer enn 0,5 kg pr uke for ellers risikerer man at man forværrer fettleveren.

Forøvrig er jeg enig med Stella; Klarer du ikke å følge ett opplegg i 3 uker før operasjon så er du rett og slett ikke motivert nok! Hva med tiden som kommer etter operasjonen når du faktisk ikke kan spise noe særlig mer enn de 3 ukene før operasjon? Operasjonen fjerner ikke matlyst, sukkersug og innarbeidede matvaner.

Jeg vet det jeg skriver er veldig kritisk. Jeg er skeptisk til vektoperasjoner.
Lykke til jeg håper det går bra med deg!

Sist redigert av Wonder woman : 31-01-13 kl 12:26.
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat