|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Er det veldig feil av meg å føre oversikt over alt av baksnakking, nedlatende, frekk, stygg og ubehagelig oppførselen min kollega utsetter meg og mine kollegaer for? Hun hakker på alt man gjør. Fryser ut folk, skjeller ut, helst i plenum, elsker når folk gjør feil osv osv. Kjenner begeret mitt straks renner over, så i dag skrev jeg ned alt jeg husker hun har gjort.. Har plass til mer i fremtiden. Aner ikke hva jeg skal med den oversikten men..
Vet at flere har vært inne hos sjefen og letta på trykket ang hennes behandling.
Føler at jeg er tilbake på ungdomsskolen, ikke på en bolig for psykisk utviklingshemmede.. Synes det ligner mer og mer på ussel mobbing. Og dette er et hespetre på 60 år.
Absolutt ikke feil av deg å loggføre det hun gjør. Sånne folk lager ofte en ond spiral med negativitet på jobb. Jeg synes at du enten skal ta en prat med henne direkte eller gå til sjefen. Det er slettes ingen skam å "sladre" til sjefen om slikt. Dette lager dårlig stemning på jobb og dere bør få en slutt på det før det blir enda verre.
Vi har ei som nylig ble kalt inn på teppet etter mye av samme oppførsel som du beskriver. En av "mobbeofferene" måtte bli sykemeldt før det ble tatt på alvor. Hun gjør en veldig god jobb og er ei koselig jente for meg og de andre som hun ikke var "ute etter å ta", men det var ikke gøy å se hvordan hun behandlet noen av de andre. Jeg tok det til og med opp med henne på tomannshånd. Jeg sa til henne at hun måtte ta på seg skylden for at kollegaen vår (som er ca verdens mest naive og optimistiske person) ble knekt. Da ble hun så fornærmet at det var rett før jeg måtte reise på ferie alene (vi skal på ferie sammen i april). Vel, jeg prøvde i alle fall, så siden hun ikke hørte på meg og noen andre kollegaer som også prøvde (men ikke like direkte som meg) så måtte vi gå til sjefen. Da sank det heldigvis inn og hun har blitt en ny person. Kollegaen vår som var sykemeldt er tilbake i jobb og vi begynner å få et skikkelig positivt miljø igjen.