|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
I de tilfellene pelsdyrallergi eller andre intoleranser blir borte ved omlegging av kosthold har nok allergien kommet som et resultat av stress i kroppen. Jo mer overarbeidet immunforsvaret er jo mer vil irritere det. Når den dukker opp så tidlig er den nok mer en del av barnets grunnleggende fysiologi.
Eller genetikk. Eller kryssallergi. Er man født med allergi/astma, kan det være mange grunner, og det er vel kanskje ikke så kontroversielt å tenke at enkelte ting man spiser kan være triggere for litt av hvert. Særlig om de inntas daglig (da snakker jeg kanskje særlig om hvete. Eller sitrus). Jeg ble født med astma, og utviklet astmabronkitt, og vokste det av meg. Pels- og pollenallergi ble bare verre og verre inntil jeg kutta hvete, bl.a.
Samme med andre voksne indivder i min slekt. Hva angikk mine sedvanlige allergier, var det nok mest sannsynlig kryssallergi.
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
månesyk?
Jeg blir også månesyk. Dagen før og under fullmåne (jeg holder ikke telling, for da blir jeg i hvert fall koko), så blir jeg overdrevent tynnhuda og emo. Vet ikke hvorfor. Har vært sånn siden puberteten, og kjenner flere som opplever det samme. Fullmånen har innvirkning på havet, så hvorfor ikke folk? 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|