Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-13, 09:24   #18517
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sorry, men katten må ut, helst i går!
Skal dette lille barnet lide for at foreldrene med sine allergier ikke har klart å skjønne at man da ikke skaffer katt, et av de mest høyallergene dyrene, når man har et lite barn?
Når begge foreldrene har samme allergi, er sjansen for at barnet blir allerigsk over 80%!

Allergener fra en katt kan sitte igjen i huset i opp til 2 år, så det å gi bort katten er faktisk i prinsippet allerede for sent! Hele huset må vaskes ned, alle kosedyr, tepper, møbler, gardiner osv aller helst byttes ut, alle klær, dyner, puter, sengetøy etc må vaskes..............

Å bli utsatt for katteallergener kan gi økt risiko for akutt astma. I tillegg til de vanlige symptomene som astma, kløende, rennende øyne og tett, rennende nese, kan også eksem og elveblest forekomme.

Gi gjerne barnet lavkarbo- mat, jeg er slett ikke i mot det. Men å tro at det skal fjerne/vei opp for katteallergi, nei det har jeg ikke noen tro på i tilfeller som dette! Om mor virkelig hadde vært veldig opptatt av lavkarbokosthold og kunnet mye om det, så kanskje, men ikke sånn som du beskriver det her!

.