Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-13, 01:18   #22
Engelen
Medlem

Engelen sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 56
Engelen er ny på veien

Sv: Tøffe tak - ungdom og rus

Takk Carisma for dine kloke ord.

Jeg har også vært inne på det med folkehøyskole, men dette er jo kun dersom han er villig til det sjøl. Kan ikke bære han inn å en folkehøyskole.

Et lite lys i tunnellen er at han faktisk var oppe på vgs hvor vi bor, og har fått hjelp av rådgiver til å søke om skoleplass i en annen kommune til høsten. Rådgiver har hjulpet han med å søke fylkeskommunen om kjøp av skoleplass. Planen er at han skal bo sammen med en kamerat som er et par år eldre. Han studerer på denne plassen i dag, og er en veldig god kamerat av min sønn. Han er totalt imot rus, selv tobakk. Han tar seg nok en fest av og til, men er ellers en flott gutt med sunne interesser.

Håper virkelig at dette kan lykkes.

Når det gjelder å komme seg opp om morgenen så lurer jeg på hvordan jeg skulle kunne gjort det annerledes. Jeg har prøvd det meste, til og med en bøtte med vann. Som jeg skrev i første innlegget så hadde jeg hjemmesykepleien om morgenen for å få han opp. Rektor stilte opp her flere morgener, men ingenting nyttet. Du kan ikke klare å dra en gutt på hans alder (og lengde) opp etter håret. Prøv den som vil!!!

Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat