Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-13, 08:42   #18510
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Dere som har blitt allergifrie etter omlegging til lavkarbo, hvor lang tid tok det? Hvor strenge må dere være? Blir dere fort verre etter en utskeielse?

Har ei venninne med en treåring som de har funnet ut at er allergisk mot katt. Treåringen og moren er så lei seg stakkars for at de må gi bort katten. Det er jo ikke bare bare å sette en treåring på lavkarbo og i alle fall ikke for foreldre som ikke spiser lavkarbo selv. Så det spørs på hvor kjapt det virker før de bestemmer seg for om de vil prøve lavkarbo.

Det er ingen mirakelkur som virker på alle (men det vet sikkert du like godt som resten av oss).
D-vitamin og omega3 virker iallfall immunregulerende. Fravær av sukker og hvetemel er også komponenter som separat er positivt underbygget av forsøk.
Jeg tror ikke det er verken mulig å si at det vil virke eller hvor lang tid del vil ta om det virker. Men jeg tenker at de nok må gi det iallfall 2-3 måneder og helst 6. Og det er på en kjapp metabilisme som en treåring tross alt er velsignet med. OG forutsatt at de raskt kommer seg over på en helsebringende lavkarbo (og da tenker jeg noe sånt som svensk LCHF med vekt på rene, naturlige råvarer og lite erstatningskos). Dessuten må de få barnehagen med på notene (jeg tenker brødskiver og tineyoughurt kan være vanskelig å unngå der) om de skal kunne forvente resultater så raskt. Jo mer "dritt" som er igjen, jo lengre tid om det virker.

Dessuten tror jeg at om dette skal fungere så må familien være med. De kan jo ikke sitte å spise pasta selv og holde det unna treåringen, tenker jeg...

Jeg høres nok veldig negativ ut, men det er ikke mot den typen lavkarbo sin helsebringende virkning - heller mot denne familien sine sjanser til å lykkes på et opplegg som det virker på meg som de er noe tvilende til. Da blir ofte gjennomføringen vanskelig også.