Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-13, 13:46   #1134
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Brukererfaringer og "alternative" leger har lært meg mye mer om meg selv og stoffskiftet mitt enn standardlegestanden. Det gjør at jeg ikke har større tro på normallegestanden for andre, langvarige lidelser heller (akuttmedisin unntatt). Jeg tror det for de fleste bare hjelper 40-60% og resten er vinn eller forsvinn om kroppen klarer å håndtere det selv.

Legen som skriver disse bloggene er innenfor "paleosfæren" og ser på kosthold som 80-90% av helsen. Hun anerkjenner at medisin trengs og er viktig til sitt bruk i sine tilfeller, men er altså også veldig interessert i hvordan mangler påvirker psyken og hvordan tilskudd kan hjelpe mot bestemte problemer. Dessverre er hun veldig forsiktig og skriver ikke "behandlingsrettet", men teoretiserer og vurderer heller teorier og "trials".. Men det er mye interessant der, som man nok kunne omsette i praksis om man finner noe man har rimelig god tro på at det kan virke. Og det hun snakker om har mye mindre bivirkninger enn psykofarmaka, så sånn sett så kan man tørre å prøve mer... tenker jeg.

(Har aldri hatt noen angstlidelse, sånn sett, men hadde en periode med panikkangst(?)&hyperventilering i en spesiell situasjon... det var ikke noe jeg unner NOEN i noen form... )

Enig i det du sier her. Til sammen har jeg vel dekket 10 ulike medisiner knyttet til depresjon, angst og søvn, et mindretall har hatt effekt og enda færre uten vesentlige bivirkninger over tid... Tror kosthold og trening er vel så bra, men forhåpentligvis best i kombinasjon.

Panikkangst unner jeg ingen... Men generell angst er veldig energitappende i hverdagen...

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat