Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-06, 23:14   #10
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Når har man en spiseforstyrrelse?

Er ikke å overspise et bevist valg? Jeg tror det er det. Ikke det at noen som gjør det ønsker å gjøre det, men de vet ofte hva som trigger spising (vonde følelser feks) Det er jo det samme med anorexi også. Det er bevist, men ikke noe man ønsker. Alle disse spiseforstyrrelsene er psykiatriske diagnoser. Jeg mener ikke at det bare er å unngå følelsene og ikke overspise, for det er ikke noe man har kontroll på, men jeg tror det går an å lære seg å leve med følelsene og lære å takle de på en annen måte

Mofe det er kanskje slik at du ikke har noen spiseforstyrrelse. Å få dårlig matlyst som resultat av kjærlighetssorg, er like vanlig som å overspise på grunn av kjærlighetssorg, og da er det snakk om en liten periode. Ikke en form for virkelighetsflukt for å takle vonde følelser.

Jeg har i perioder spisevegring. Det er ikke noen spiseforstyrrelse sånn som jeg ser det, for det er en fysiologisk grunn til det. Jeg vegrer meg for å spise, men det har ikke med følelser å gjøre (om du skjønner)