Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-13, 12:07   #1119
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Pms er ikke moro for noen... Man har det jo ikke godt selv heller, men litt ekstra kos er kanskje bra for begge.

Her har jeg bakt lavkarbo kake etter Hexebergs siste bok, skal feire bursdag for mannen i morgen. Fullt hus med andre ord, men kan ikke helt si jeg gleder meg slik formen er... Baking ble en utfordring, bunnen ble tynn og jeg skjønnte ikke helt hvorfor, de første bærene brannt jeg i steden for å koke, en hel fromasj i søppla... Porsjon nr to glemta jeg sukker i bærene, kun litt stevia i kremen, så blir syrlig... Laget litt høykarbo marsipanpynt da, det funket!

*ler* Sånn hadde jeg det i jula; brød bakt etter oppskrifter jeg har fulgt i årevis ble så mislykket at jeg ikke visste om jeg skulle le eller gråte. Etter tre forsøk ble det til at jeg ga opp og kjøpte brød

PMS er ikke godt for noen nei, og jeg går nå litt på tå-hev for å være forberedt på at det kan komme noe. Han kjenner jo meg godt, og vet som oftest at mensen er på vei før jeg vet det . Snedig det du

I dag var jeg glad jeg driver med daglig veiing; vekta viste 70,0 blank. Jeg trodde ikke mine egne øyne der jeg stod, og måtte se en gang til. Har ikke endret tickeren da jeg vil vente og se om det varer. Uansett gjorde det veldig godt for sjelen og motivasjonen. Så nå skal jeg holde fokus på at jeg har sett 70,0 tallet og ikke begynne å glede meg til jeg ser 69.... Leve litt i nuet tenker jeg. Det er ikke min sterkeste side alltid

"Bare" -6 grader her nå; er snart klar for en tur ut. Ha en riktig god lørdag alle sammen!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat