Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-13, 20:20   #1117
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Uansett, takk for at dere er her. Var innom et forum om temaet mitt, DET var deprimerende, så jeg snek meg kjapt ut igjen. En ting å syte litt, men visse grenser. Her kan vi dele forskjellige utfordringer og problemer, MYE bedre

FLOTT!! Eh...altså ikke at det var syting osv der, men at du finner støtte i denne tråden!
Ikke så bra å føle at man blir "overkjørt" av en lege, særlig når en er skeptisk selv. Jeg er ikke helsepersonell, men bruker av helsetjenester er jeg. Og jeg bruker å si at når "magen min sier" noe så hører jeg på det. Samtidig er jeg åpen for at legen (kanskje! ) vet best, og sjekker ut det som sies og, tenker over det og så går jeg tilbake og tar en ny diskusjon. Tar gjerne en prat med fastlegen, som gjerne er enig med spesialisten ja; men samtidig er den som skal følge meg opp videre så jeg tenker det er greit at hun kjenner til hva jeg tenker på. Når jeg går tilbake for runde nr 2 er jeg ofte mer forberedt og kan ta del i argumentasjonen på en annen og bedre måte enn når jeg får noe presentert brått og gæli.
Og grattis med stillstans på vekta VSB! Det er jo glimrende! Jeg var på 70,5 i morges også; slik jeg har vært de siste dagene. Altså 100 g over minstenotering. Men pytt pytt; for 2,5 uker siden var jeg 3 kilo tyngre så det er alldeles greit. Nå er det rødvin, en god salat og fredagskos. Stakkars mannen min; jeg er veeeeldig premenstruell og straks han åpner munnen glefser jeg tilbake. Fælt for ham og fælt for meg. Jeg vet jo ikke at det kommer ut sånn engang Heldigvis er det ikke sånn hver måned, men det virker nesten som at når det kommer så tar jeg igjen for de andre gangene når jeg ikke hadde noen reaksjon. Må susse og klemme litt på ham tror jeg <3

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat