|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.
Tusen takk for gode svar om betennelse og mat. Jeg setter utrolig stor pris på litt hjelp på veien når jeg er så sliten og dårlig som jeg er nå. I går ringte kardiologen min forresten og sa de hadde funn på blodprøven jeg tok før jul. Litt utslag på borelia. Jeg skulle bli kontaktet av nevrolog for å evt ta spinalvæskeprøve. De visste ikke om det hadde noe å si for hvorfor jeg har blitt så syk. Jeg fikk helt angst, dette syns jeg var kjempeskummelt. Noen som har gode råd? Jeg syns det er vanskelig å bare sitte å vente på bedre tider.
Litt utslag på borelia? For å si det rett fram og ubeøvlet og alt det der MEN tro meg på at det er i aller beste mening... har du først fått denne bakterien så er du KJEMPEHELDIG at du har fått utslag på prøven. Da kan du få god behandling. De prøvene for borreliose er notorisk usikre og ikke på "falsk positiv"-siden, men på "falsk negativ"-siden. (For noen år siden sto det i informasjonen at de kun klarte å fange opp ca 50% av de som faktisk var syke av borreliose.)
Og borreliainfeksjon kan forklare veldig mye av "uforklarlige betennelser"... Les om hvordan f.eks Lars Monsen har hatt det. Han har IKKE testet positivt og har måttet gå til alternativ behandling (dog under skolemedisinen, men ikke under de offisielle behandlingsretningslinjene) for å få hjelp. Uansett - nå har du en viss formening om hva det kan være og da har du mulighet til, om du ikke får god nok hjelp lokalt (men det kan godt hende at du vil få det nå), iallfall lettere lete videre etter spesialisert behandling.
Tvitvi og lykke til.