Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-06, 20:45   #23
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: 1 år på Atkins - og så oppdaget jeg dette !!

Hei
Allergiutredning er ekstremt vanskelig. Intolleranseutredning enda verre.
Man har ikke 100% eksakte tester ut over provokasjonstester. Mange prøver har riktignok høy treffsikkerhet, men å prikkteste i huden forteller om hudens eventuelle allergi, ikke tarmens. OK det henger ofte sammen, men man kan være allergisk selv om det ikke er utslag på prikktest og ved utslag i huden, er det ikke sikkert det er allergi i tarmen.
Intolleranse kan enkelte gangervære enkel, men oftester det meget vanskelig. Man kan f.eks reagere på, la oss si, paprika, men bare hvis man har spist banan først, den er ikke lett å fange i farten.
Vi liker best når noen mot god betaling , med stor overbevisning forteller oss, at vi ikke tåler dette og hint.Dessverre er det ikke så enkelt.

Har noen påvist "MEGA-matintoleranse for egg, ku-melkprodukter !!! + en del meltyper (hvetemel, rug, havre mm.)."

Burde man ha hatt voldsom diarre med blod og slim, sterke magesmerter og vekttap på grun av malabsorpsjon.

Ehh jeg er ikke helt overbevist, beklager
MVH Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat