|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.
Jeg lurer på om noen av dere vet om gode nettsteder eller bøker om betennelsesdempende mat? Begynner å bli desperat etter å prøve å bli frisk nå, legene samarbeider ikke, alt går seint og jeg klarer bare å ligge på sofaen hele dagen, og det tar livet av meg, jeg er IKKE skapt for det. Har fått små drypp fra flere leger om at immunforsvaret mitt er på tur og at jeg har "vandrende" betennelser i kroppen som den stadig kjemper for å bli kvitt. Jeg vil gjerne hjelpe og tenker at inntak av føde kan ha noe å si.
Ofte er det vel omvendt, altså at noen typer mat trigger betennelser. Jeg vet feks at mange med fibromyalgi og reumatisme generelt ikke spiser svinekjøtt eller sitrus fordi det trigger betennelser i kroppen.
Riktig balanse mellom omega-3,-6 og -9 er også viktig for betennelsesbekjempning uten at jeg kan mye om det. Du kan søke det opp her inne. Vet kloke hoder har skrevet om det flere ganger!
Lavkarbokosthold er jo noe mange sverger til for å holde plagsomme kropper oppgående og tilnærmet smertefrie, så det er i hvert fall et godt sted å begynne!
|