Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-13, 09:06   #25
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: En ting jeg ikke skjønner med lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av CookingWithGas, her.

Haha - here we go. Jeg skal tørre å sette 50.000 kroner på at hvis vi finner en person med din vekt og fettprosent, og gir henne 1200 kalorier om dagen og deg 2500 i en måned - begge to med, si, 20 gram karbohydrater per dag, så vil hun ha gått ned mer enn deg. Vedde i mot?

(Og så sparer vi placebodiskusjonen til senere - gleder meg )

Nå gjaldt jo ikke dette meg, men siden du er så sikker på den kaloriteorien som stemmer så veldig nøyaktig.
Når jeg ser i den tabellen for skjemaet ditt og tar utgangspunkt at jeg er rolig( faktisk har jeg trent 5 dager i uka i 3 mndr),så burde jeg med mitt matinntak( som jeg har veid OG telt OG skrevet ned hver dag siden mars) ha gått ned 40kg siden mars. Noe jeg ikke har, jeg har gått ned 20kg. Faktisk har jeg mange av dagene spist under de 1800kaloriene skjemaet ditt gir for min vekt pr i dag( ergo jeg kunne ha spist litt mere for 15kg siden). Men det stemmer ikke, sett over tid så har jeg ikke gått ned 40kg, kun halvparten. Og jeg var ikke stillesittende i sommer, vi snakker aktivt villmarksliv med bæring av kano, gåing, padling 8 timer om dagen mm.
Men det stemmer altså ikke på meg. Og jeg har dessverre ikke telt og skrevet ned feil.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat