Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-13, 23:17   #17
CookingWithGas
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2012
CookingWithGas er ny på veien

Sv: En ting jeg ikke skjønner med lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg ville aldri gått ned på det.... Må opp i 2-2500 før kroppen tør å gi slipp. Kommer nok an på hvor mye man har sultet seg tidligere.

Åherrejemini... Å tro at du går mer ned i vekt på 2500 enn 1200 kalorier om dagen er verre enn homeopati og akupunktur til sammen; ønsketenkning, men nå uten drahjelp fra placebo Gi oss et eneste bevis (ikke anekdoter). Dette er direkte desinformasjon, og hører hjemme i det alternative tullehjørnet.

Lavkarbo gir tilsvarende 250 kalorier per dag i "gevinst" gjennom økt fettforbrenning ved 0 gram kh, til null gevinst ved +70 gram kh. Du kan altså kose deg med 250 kalorier ekstra hvis du ikke spiser karbohydrater i det hele tatt, men du går ikke ned i vekt hvis du inntar mer enn du forbrenner. Så enkelt, og så kjedelig.

Og dette er ikke spesielt vondt ment. Hørte fra et annet tidligere medlem at det var blitt så døllt her på forumet, så kanskje vi trenger litt diskusjon igjen

CookingWithGas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kaloribegrenset lavkarbo med tilstrekkelig protein Svar med sitat