|
Sv: Jeg har ikke fått boka enda, men
Opprinnelig lagt inn av Bianca
Jeg vet ikke om det bare er at jeg ikke har fått lest boka enda, men jeg føler veldig at dette kanskje er litt vanskelig. Vanskelig i den form av å vite hva man skal spise og hvor mye av diverse ting.
Hvis du er helt nybegynner så skjønner jeg det godt ja! Jeg har jo vært her på forumet i over 2 år og fått endel tips og input. Når det gjelder hvor mye du skal spise, så er det ganske enkelt - spis til du er mett. Ta deg god tid med maten og spis til du kjenner du er god og mett, ikke stappa (men det er ikke farlig det heller av og til altså). I begynnelsen spiser du mest, så dabber det litt av pga metthetsfølelsen som kommer av fettet. Nå er jeg på dag 4 med Skaldeman og glemmer å spise. Har ikke spist siden frokost i nitiden... Sikkert ikke så bra, men jeg stoler på kroppen og kjenner når jeg er sulten. Nå koker jeg noen egg, så spiser jeg et hardkokt egg med majones på, før middagen halv fire.
Når det gjelder HVA du skal spise, så er det også ganske enkelt. Surf innom oppskriftene her inne, det ligger en drøss, og det ligger i kategorier. Finn de med mye mettet fett og lite karbo, det ser du jo på ingrediensene.
Ellers er det jo naturlig mat du skal spise, som feks egg i alle varianter, kjøtt, fisk, kylling, litt grønnsaker, litt nøtter om du tåler det uten å stagnere vekttapet.. Og fete maten opp med fløte, rømme, smør (rikelig), majones (helst hjemmelaget, men jeg bruker endel kjøpt selv om det ikke er så heldig, vekttapet er min første prioritet nå), ost osv.
Men det beste du kan gjøre er som sagt å kikke på oppskriftsforumet, på kategoriene der, samt å lese gjennom dagbøkene til folk for å få tips. Både jeg og Albertine logger på VG, og fører dagbok hver eneste dag over alle måltider på Skaldeman. Ta en titt, URLen står i begge våre signaturer.