Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-13, 15:30   #43
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er det ikke veldig usunt med så mye smør?

Både sukker, fint mel, tilsetningstoffer, alltid godteri/snacks/brus var slike ting som var helt utenkelig i tidligere tider.
Et av mine barndomsminner er da jeg og halvbroren min fikk meslinger samtidig i-69. Vi fikk hver vår fanta (flaskene på den tiden var bare 0,25) og det var så unormalt at jeg faktisk husker det den dag i dag.

Maten før i verden hadde en helt annen fordeling av fett, protein og karbohydrat enn det vi har i dag. I tillegg er mennesker i dag mye mer stillesittende enn det som var normalt før krigen.

Min personlige mening er at maten Ingrid Espelid står for slettes ikke trenger være usunn; det som er usunt er når man spiser slik mat + vi pøser på med lettprodukter, mye kjappe karbohydrater og enormt med tilsetningstoffer.
Lavkarbo er for meg ren og uprosessert mat der karbohydratene begrenses og erstattes med fett.