Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-13, 22:38   #1096
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Tusen takk for motivasjon. Første dagen gikk greit, og jeg gleder meg over at magen ikke står utover som en ballong! Det føles godt
Han skal få trykke i seg det han makter så skal vi se hvem som har det best om en ukes tid :P

Velkommen hit og tilbake Gressenka! Så bra du tar tak i dette og satser for det beste for deg selv. La nå sambon spise det han vil; og ikke la hans meninger påvirke ditt valg. Som de andre sier; spis det samme men hold deg unna det du ikke kan spise. Det gjør vi her, og det har fungert i mange år. Nå ser jeg at han spiser potetene og jeg alle grønnsakene. Bruk oss andre aktivt, også - eller skal jeg si særlig - når det butter i mot. Da er det lettere å holde ut. Og for å gjøre dørstokkmila i forhold til å si det her lettere når du har det tøft, er det lurt å være aktiv også når det fungerer og du har det bra. Vi har vært der alle sammen, og vet dette.... Og for å si det med en gang: vi kommer tilbake igjen. Å legge om livsstilen er ikke noe som starter med et knips og så går bare i oppoverbakke. Det er opp og nedturer her som ellers i hverdagen. Kanskje kan nedturene i forhold til nytt kosthold være tøft rett og slett fordi vi har så mange forhåpninger om hvor bra det er og de gode resultatene vi ønsker å oppnå. Så derfor Gressenka (og alle andre som leser dette): hold ut, hold fokus, finn det som passer for deg og hold deg til det.

I dag var det veiedag igjen; jeg holder meg til fredagene fortsatt. I dag viste den 70,8 kg, så det er en kraftig nedgang fra forrige uke. Så for jeg jobbe for at nedgangen fortsetter så jeg kommer under de magiske sytti! I kveld er det kylling og woket grønnsaker, et glass rødvin og baconcrisp. Det er det flere måneder siden jeg har spist baconcrisp, og jeg har helt glemt at jeg hovner noe enormt av det. Så da blir det en stund til neste gang

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat