Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-13, 19:50   #3
lykkeliten2010
Medlem

Medlem siden: Dec 2012
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok proteiner?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kom med et eksempel på hva du spiser i løpet av den dag.

Trener du? Og hvor mye veier du/lengde?

For meg holder det i lange baner å spise noe proteinholder 3 ganger om dagen, feks 1/2boks cottage cheese( selvsagt med fløte til for balanse) til frokost, 3 egg til lunsj og 150-200g fisk, fugl eller kjøtt til middag. Noe mere enn det klarer jeg heller ikke å spise.

Jeg trener, ikke så veldig intensiv, alt fra 2-5 dager i uken. Stort sett sykling eller jillian michaels 30 days, eller styrketrening med kroppsvekt.
Typisk spisedag er feks noen nøtter til frokost, kyllingsalat med masse salat og grønnsaker, litt fetaost og 60-70 g kylling(er ikke plass til mer i skåla mi ), eller omelett med 1-2 egg, revet ost, squash, sjampinjong, vårløk, spinat.
Middag er 100 g laks, kylling eller annet kjøtt med div grønnsaker, creme fresh, salat ol. Oftest småmåltider med nøtter, eller fiberknas med ost.
Lager gjerne noe å kose meg med om kvelden, lavkarbopannekaker eller lignende...

Cottage cheese var jo lurt, men jeg tror det blir litt dyrt å spise det for ofte, lever på studentinntekt (finnes det forresten syltetøy jeg kan spise uten karbo, til cottage cheesen? )

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat