Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-06, 07:34   #41
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Mange av dere er på ville veier

Ok, etter noen timers søvn....
Apropos fanatisme. Jeg er enig med Kristian. Hvis jeg ikke blir "fanatisk", eller for å si det på en annen måte, 100% inspirert/overbevist, kan jeg like godt la det være. Det som alle er enige om er at overvekt ikke nødvendigvis skyldes at man spiser for mye, men at man spiser feil. Noen kan stappe alt inn i munnen, og være slanke og fine, mens jeg har plusset på ca 50kg med det samme kostholdet. Sannsynligvis har jeg faktisk spist mye mindre. Hva man kaller løsningen på problemet er mindre viktig for meg. Om det er Atkins, Fedon eller Skaldeman. Det koker ned til å bli overbevist av noe eller noen. Det samme gjelder i livets andre situasjoner også. En bil er en bil, men det finnes et utall merker. Man går for den man liker best.

For min egen del er historien min rimelig lik Skaldemans. Kanskje det bare handler om å finne en knagg å henge håpet på? Eller å finne et menneske, og ikke nødvendigvis en teori, som man kjenner seg igjen i.

Det blir ikke rare diskusjonen hvis man til stadighet skal møte kritikk der man sår tvil om "retningen". Da ender mange i skyttergraven, og det er antakeligvis det minst lure av alt. Og deter viktig å ta en generell debatt, ikke en debatt der spissformuleringene skal fly. Dette er jo ikke en kamp om hegemoni, dette er en individuell kamp mot fedme og overvekt, som kanskje kan bidra i debatten om overvekt/kosthold i en større sammenheng. Vi er stort sett lekfolk, som etter beste evne forsøker å tilegne oss informasjon om noe som skal hjelpe akkurat meg. I utgangspunktet er det der det starter.

Prøv å skriv generelt om dette i en slik debatt. Hvis ikke står vi i hvert vårt hjørne og pælmer argumenter på hverandre. Og hvem taper da?

Jupp! Ha en fin slankedag alle sammen!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat