Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-06, 04:03   #38
Danioh
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2006
Alder: 40
Danioh er på en erverdig vei

Sv: Mange av dere er på ville veier

Jeg ser på et karbohydratfattig kosthold som logisk, og det er helt enkle begrunnelser på dette.

Klart mennesket er den mest intelligente skapningen på denne jord, men alikevel har vi ikke alltid hatt kunnskap.

For mange tusen år siden satt mennesket i en hule og kokkelurte.
Etterhvert ble den sulten og dro ut for å finne mat.
Antageligvis spiste mennesket alt den kunne finne, som var spiselig. Det jaktet på dyr og fanget fisk. Den plukket bær og grønnsaker.

Men jeg kan aldri tenke meg at mennesket på denne tiden, uten noen form for viten om seg selv eller kropp, satt og tenkte: "Nå må jeg ikke spise så mye at jeg blir feit. Jeg må holde energiinntaket under det jeg forbrenner, slik at jeg ikke legger på meg."
Jeg tror heller ikke at mennesket plutselig begynte å lete under jorda for mat, slik som poteter. Skulle de plutselig få i hodet at "Hei, dette kan vi sikkert koke! Vi må bare oppnå 100 grader celsius og la dem småkoke i noen minutter" Og hva med ris og kornprodukter?
Jeg kan virkelig ikke se for meg at mennesker hadde slike tanker eller kunnskaper.
Vi er beregnet å spise det som vi kan spise rått, og det vi finner i naturen.

Se på resten av gjengen av dyr i naturen? Hvor er overvekten, uten om husdyr som blir foret av mennesker eller dyr som bor i nærheten.

Ingen mennesker er beregnet til å være overvektige.
Overvekt er skapt av mennesket, nettopp gjennom feilernæring.

Danioh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedme Svar med sitat