|
Sv: Mange av dere er på ville veier
Opprinnelig lagt inn av flap
Kjære Iset.
Jeg kommer ikke til å inngå noen lengre diskusjon med deg, det er neppe fruktbart. Et lite tips vil jeg likevel gi deg; du har en teori om harskning av fett og antioksidanter. Du skriver:
"Jeg er ingen ernæringsfyisiolog, jeg er ingen professor med flere års utdannelse. Ergo er det enda mer skremmende at JEG klarer å tenke logisk og forstå at umettet fett harskner fort og er mer ustabilt enn mettet fett."
Det er ikke alltid det er det "logiske" som er det riktige....fett "harskner" ikke i kroppen. Jeg har desverre ikke tid til å gå inn på prosessene bak fettlagring nå, må til sengs nå men kan gjerne ta opp debatten senere :-) Biokjemi og fysiologi er ikke alltid logisk...
Nei, fruktbart kan jeg love deg det ikke hadde blitt, for jeg er lei av å diskutere med Ernæringsråd-siden.
JEG har ikke en teori, kjære deg. Jeg gjenforteller det jeg har hørt, desverre husker jeg ikke hvor og det er jo egentlig viktig. Men det er ikke JEG som har den teorien, selv om jeg ser at setningen kan oppfattes sånn. Jeg skal absolutt finne ut mer om dette, hvor jeg har hørt det fra. Mener jeg har lest det i Mat og Helse, men jeg er litt usikker. Skal prøve å finne det ut.
Du synes sikkert jeg høres ut som en bedreviter, men jeg skal love deg det er gjensidig.