|
Sv: Januarstartere
Opprinnelig lagt inn av index, her.
Med all respekt! Dette har ikke moren din så mye greie på som hun tror hun har! Selv fagfolk strides riktignok om dette, men så langt er det ikke fremkommet noe som ligner på bevis på at lavkarbokosthold fører til mer fett i blodet.
Du skal forresten ikke spise masse fett, bare nok til å få tilstekkelig energi. Og fett inneholder dobbelt så mye energi som sukker/karbohydrater pr vektenhet, så det er ikke veldig mye som skal til. Men din mor bekymret seg ikke for alt sukkeret du fikk i deg før altså?
Tror jeg uttrykte meg litt feil, beklager. Jeg tenkte ikke å spise masse fett, altså. - men det føles slik iblant når jeg ikke har matlyst, men må allikevel spise. Jeg tror kanskje jeg får i meg for lite siden jeg både er sulten, men samtidig føler meg kvalm (tror det er bivirkninger fra tabletter) og dermed synes det er vanskelig å spise. Får i meg to måltider om dagen.
Min mor var bekymret for blodtrykket mitt da hun nevnte det. (Spesielt siden hun visste at legen min ikke hadde peiling på dietten og kunne ikke svare på om det ville være farlig for meg). Joda, hun har tidligere kommentert de gangene jeg spiste is eller sjokolade, men generelt har jeg ikke vært noen stor-eter. Spiste lite, men feil mat. (Pasta, brød og ris).
Takk for svar forresten! Skal be mamma om å la være å bekymre seg/komme med kommentarer. 
Sist redigert av Lullapie : 07-01-13 kl 16:33.
Årsak: Fikset litt :)
|