Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-13, 15:49   #1087
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Fedona - jeg synes det du tenker er så gjennomtenkt at det er lite å tilføye. Jeg forstår deg sånn som at du vil satse mot en "rommeligere" lavkarbo, men som er lav GI... og om det er det som passer for deg så vil du fort merke det, tror du ikke? Bare pass på å variere karbohydratene dine godt .. søtpoteter, alle typer rotgrønnsaker, litt linser, bønner, erter.. og kanskje mer frø (sesamfrø, linfrø, pinjekjerner etc - kan bli masse godt knekkebrød av sånt).

Jeg merker iallfall at magen min liker frøknekkebrødene bedre enn GF-knekkebrødene iallfall. Ikke rart. De GF-knekkebrødene er nesten ren stivelse og krever et LASS med pålegg for å gi et ok måltid.

Ja, og så kan det jo hende at kroppen din bare syntes at en lengre stabilliseringsperiode var tingen, da.

Takk for kloke ord smgj men søtpoteter? Har ikke de mange karber? Trodde det var verre enn poteter jeg
Jeg baker Karins beste brød og det har mange nøtter. Lenge siden jeg har bakt knekkebrød nå. Brukte å bake nannas. Har jo levd etter Fedons prinsipper for noen år siden og tenkte å gå over til et sånt kosthold når jeg har gått ned det jeg vil. Men kanskje prøve å tilnærme meg det igjen allerede nå ser jeg.

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat